De invloed van daglicht op slaap


Weetje..


Na een donkere nacht laat ochtendlicht de melatonine (hormoon dat zorgt voor slaap) tot een minimum afnemen. Daglicht geeft het signaal aan het lichaam van je kindje dat het dag is.

Dus meteen ópen die gordijnen in de ochtend of ga meteen een gezonde, frisse neus buiten halen. Daglicht in de ochtenduren zet de interne klok van je kindje op scherp, waardoor alle radartjes aan het werk gaan. Het slaapritme is afhankelijk van die interne, biologische klok. En die wordt daarbij mede bepaald door de zogenoemde ‘zeitgebers’; externe factoren die inwerken op ons gevoel van tijd. Naast geluiden, beweging en temperatuur is licht een van die belangrijke 'zeitgebers'.

103 keer bekeken0 reacties
Ik ben Marijke Smeding en gecertificeerd kinderslaapcoach voor kindjes van 0-4 jaar. Ik ben bezig met een Master om binnenkort ook kindjes tot 10 jaar te kunnen begeleiden.
 
Trotse moeder ben ik van 2 kinderen en naast slaapexpert ook ervaringsdeskundige. 
Ik werk volgens de gerenommeerde Droomritme-methodiek; door overkoepelend te kijken wat het lekker slapen in de weg staat en dat bij de oorzaak aan te pakken, kan ik het slaapgedrag van 95% van de kinderen duurzaam verbeteren. Zonder huilen!
  • Instagram

Volg me op Instagram

voor GRATIS tips

  • Facebook - Black Circle
  • Instagram - Black Circle

©2019 Bureau van slaap |  Disclaimer & cookies Algemene voorwaarden  |   Privacy beleid