top of page

F.A.Q.

FAQ m.b.t. je consult of kennismakingsgesprek met Bureau van slaap

 

Staat jouw vraag er niet tussen? Mail dan aub diegene waar je het gesprek mee hebt.

Voor Marijke: marijke@bureauvanslaap.nl

Voor Patricia: patricia@bureauvanslaap.nl

Voor Anneke: anneke@bureauvanslaap.nl

Voor Wendy: wendy@bureauvanslaap.nl

 

Ik vind het prettiger om gewoon te bellen, kan dat?

Ja, dat kan zeker! Stuur dan minstens 3 uur voor je consult even een mail (dan weten we zeker dat het op tijd gelezen wordt)

​

Ik heb geen laptop

Dat is geen probleem, ons belprogramma draait ook goed op je telefoon. Wel is een goede internetverbinding belangrijk.

​

Mijn laptop blokkeert het programma

Veel bedrijven hebben hun computers en laptops goed beveiligd en dat kan betekenen dat ze ons programma zien als een “onveilig” programma. We raden dan aan een andere laptop, tablet of telefoon te gebruiken.

​

Ik ben niet in beeld of ben niet te horen

Misschien overbodig… maar controleer eerst of je geluid aanstaat en het eventuele schuifje van je laptop open staat.

Sluit alle andere programma’s. Vooral als programma’s zoals Zoom en Teams kunnen ervoor zorgen dat je camera en microfoon het niet goed doen.

Je kan op de rechterknop drukken met : “verlaten” en opnieuw inloggen.

Via de chat kan je wel contact hebben met je coach. Duurt het allemaal te lang? Dan vinden we samen een oplossing.

​

Help: ik kom er niet in!

Als je op de link klikt kom je in het programma. Je kunt een aantal dingen instellen. En heel belangrijk: op “aankloppen” klikken. Dan krijgen wij een melding dat er iemand aanwezig is en kunnen wij je erin laten. Soms duurt het even, omdat een gesprek ervoor iets uitloopt. Dan sturen we je altijd even een berichtje via het systeem.

​

Ik zit te wachten, maar niemand laat mij erin!

Check eerst even of je de juiste link te pakken hebt,…elke coach heeft haar eigen link. In je mail kan je zien bij welke coach je hebt geboekt. Heb je geen berichtje gekregen of zie je geen bericht in beeld staat en zijn we meer dan 5 minuten te laat? Stuur ons dan gelijk een mailtje, dan gaat er misschien iets mis in het systeem.

Voor Marijke: marijke@bureauvanslaap.nl

Voor Patricia: patricia@bureauvanslaap.nl

Voor Anneke: anneke@bureauvanslaap.nl

Voor Wendy: wendy@bureauvanslaap.nl

We nemen dan zo snel mogelijk contact met je op.

 

Ik ben iets verlaat

Dat kan gebeuren. Wel hebben wij vaak een strakke planning, omdat we iedereen willen helpen. Helaas kunnen we deze tijd niet op een ander moment inhalen of je geld teruggeven. Stuur ons wel aub even een mailtje:

Voor Marijke: marijke@bureauvanslaap.nl

Voor Patricia: patricia@bureauvanslaap.nl

Voor Anneke: anneke@bureauvanslaap.nl

Voor Wendy: wendy@bureauvanslaap.nl

 

Je bent ziek.

Mail ons dan zo snel mogelijk, zodat wij andere ouders de kans kunnen geven nog een consult in te plannen. Dan kunnen we het consult verplaatsen. Geld terugkrijgen is niet mogelijk, mail ons dan kijken we samen naar een oplossing.

Voor Marijke: marijke@bureauvanslaap.nl

Voor Patricia: patricia@bureauvanslaap.nl

Voor Anneke: anneke@bureauvanslaap.nl

Voor Wendy: wendy@bureauvanslaap.nl

​

Ik wil mijn kennismakingsgesprek annuleren.

Mail ons dan gelijk. Het kennismakingsgesprek kan je ook zelf annuleren via het bevestigingsmailtje. Helaas zien we vooral bij kennismakingsgesprekken veel no-shows. Dat is vervelend, niet alleen voor ons, maar ook voor andere ouders. Vaak boeken ouders een gesprek omdat ze snel hulp nodig hebben en we hebben vaak beperkt plek.

Tip: zet een alarm in je agenda nadat je hebt geboekt!

​

Mijn partner is aan het werk, maar wil ook bij het consult aanwezig zijn. Is dat mogelijk?

Yes, dat kan zeker! Meerdere mensen kunnen inbellen, daarvoor kunnen ze dezelfde link gebruiken. Zorg ervoor dat iedereen wel op tijd inbelt en aanklopt!

​

Is het erg dat mijn kind/kinderen aanwezig zijn bij het gesprek?

Zeker niet, maar we raden het niet aan. Vooral dreumesen en peuters hebben vaak door dat het over hen gaat en hun ouder(s) even niet de volledige aandacht voor hen hebben. En je moet jezelf afvragen of jij je volledige aandacht bij ons gesprek kan hebben als je kind/ kinderen in de buurt zijn. Maar dat laten we graag aan jullie over. Soms is het ook gewoon, zoals het is. I.v.m. onze planning is het niet mogelijk om even een pauze te nemen of het gesprek uit heel erg uit te laten lopen. 

​

Hoe lang duurt een gesprek?

  • Een kennismakingsgesprek duurt 15 minuten

  • Een slaapadviesgesprek duurt 25 minuten

  • Een xl slaapadvies gesprek duurt 55 minuten

  • Een slaapadvies plus duurt een uur

We raden aan om op tijd het programma op te starten, zodat we op tijd kunnen beginnen.

Is een gesprek nu veel korter dan dat je hebt geboekt? Dat gebeurt wel eens. Dan kan je een afspraak maken met de coach om van de resterende tijd op een andere moment of andere manier gebruik te maken.

​

Wat heb ik nodig voor het gesprek?

Leg een pen en papier klaar! We vragen je zelf aantekeningen te maken. Er zit geen verslag bij onze consulten. Ook is het fijn dat er op je kinderen gelet wordt, of dat je hebt afgesproken met elkaar wie voor de kinderen zorgt als dat nodig is tijdens het gesprek. En zet die kop thee of koffie alvast klaar!

​

Ik heb net geboekt en opeens gaat het mega goed met het slapen van mijn kind!

Oh wat fijn voor jullie! Soms gebeurt het wel eens dat ouders een andere mindset krijgen doordat ze een consult boeken. Ze zijn relaxter (er komt hulp) of standvastiger (het is genoeg nu), ik ga hulp zoeken) en dat onze kinderen hierop reageren. Of ze komen net uit een regressie. Dit kan (kort) effect hebben op het slapen. Vaak zijn, helaas, hier niet gelijk ontstane patronen verbroken. Ongeveer 80% van de ouders geeft aan in de maanden hierop toch weer te maken te hebben met slaapproblemen. We raden daarom altijd aan het consult wel door te laten gaan en tijdens het consult in te zoomen op de patronen en hoe ervoor te zorgen dat deze positieve vooruitgang geborgd wordt.

Je hebt geen recht op teruggave van het geld. Wel kunnen we het gesprek in overleg verplaatsen of het gesprek inkorten en de resterende tijd kan je dan inzetten wanneer het in de toekomst even wat minder lekker loopt. Je kan hier afspraken over maken met je coach. Zie ook onze algemene voorwaarden.

bottom of page